Aug 1, 2012

RHYTHM OF THE NIGHT


DANSA DIG FRI..

Kroppen känns tung efter 9 timmars jobb, huvudet är inte helt med, det var dåligt med sömn inatt, och jag borde vara hemma och jobba med diverse artiklar, ett CV, blogginlägg, jag borde skriva ett mail, jobba på en bloggdesign och vara tillgänglig på skype. Men. Så fort jag sätter på salsalegenden Tito Puente på högsta volym spritter det i benen och kroppen börjar att dansa. Helt plötsligt får jag förnyad energi, och jag börjar gräva i garderoben efter något plagg som går ihop med min sinnesstämning. Där! Mina dansanta jazzbyxor, med en bekväm top får bli kvällens outfit. Jag tar en snabbdusch med min duschkräm som doftar mandarin, och parfymerar mig lätt efteråt med ett sprut av pion och ambra. Sådär! Jag skruvar ytterligare upp volymen, tar och dricker ett glas citronvatten och sätter ringar i öronen. Jag packar dansskorna, meddelar ett par danskompisar att jag är på gång, och gör mig redo för en kväll med piruetter, movements och rytmer från ett fjärran land. Det är salsa i stan och ni hittar mig där! Foto: Här

The body feels heavy after 9 hours of work, the head is not really there, I`ll had a bad night sleep last night, and it would be a better idea to be home 2night and working on various articles, a resume, blog posts, write e-mails, work on a blog's design and be available on skype. But. As soon as I turn on the salsa legend Tito Puente on the highest volume, my legs starts to move, and the body begins to dance. Suddenly I`ve got renewed energy, and I start digging in the closet for some clothes that goes with my mood. There! My jazz pants, with a comfortable top will be the evening's outfit. I take a quick shower with my shower gel that smells mandarin, and add some perfume with a lightly smell of peony and amber. Here we go! I turn up the volume even more, drinking a glass of lemon water and put rings in my ears. I pack my dancing shoes, call a couple of dance buddies that will go to the place, and I`m getting ready for an evening with pirouettes, movements and rhythms from a foreign land. It's salsa in town and you'll find me there! Photo: Here


No comments:

Post a Comment