Aug 13, 2012

LACK OF KNOWLEDGE


Förr, innan ANGIFACE startade brukade jag vara mycket bättre på att läsa och förkovra mig i diverse ämnen. Jag läste mattidningar, tittade på dokumentärer och TV-program, läste mycket mer pocketromaner och biografier. Förra året, då jag pluggade i Stockholm, var nyheterna på TV en del av min vardag, och dagstidningar kunde jag läsa på pendeltåget till Södertörns högskola. Jag gick på spännande seminarier och lyssnade på proffessorer, deltog i möten med studentambassadörerna, och tog poäng efter poäng i ämnet Etnologi. Jag läste tegelstensböcker som förändrade mitt sätt att tänka, och hade intellektuella diskussioner med klasskamrater. Det var en oerhört spännande vardag, speciellt för min hjärna. I dags dato var det rätt länge sedan nu jag läste en riktigt bildande bok. Nyheterna kollade jag på någon gång förra året (shame on me). Just nu känner jag att det är svårt att hålla en konversation på en intellektuell nivå. Jag hittar inte orden, jag hänger inte med. Jag är dock smart nog att förstå att jag endast saknar informationen, för att delta i vissa konversationer på en högre nivå. Jag saknar helt enkelt tillståndet av lärande, och att få tillgång till ny kunskap. Dessa känslor av att någonting saknas, kommer mer och mer nu, så därför känns det som att det är hög tid att börja studera nu, fortare än kvickt. 

3 MÅL

1. Jag skall försöka läsa mer. Egentligen spelar det ingen roll vad jag läser just nu, bara jag läser. Allt för att hålla språket levande, och fantasin igång. 

2. Jag vill vara i ett konstant lärande, och hela tiden utveckla mig själv. Jag skall försöka hålla ögonen öppna och ha en ständigt flödande nyfikenhet i blodet. Tre år av utbildning i Karlstad känns som det enda rätta, för att uppnå resultatet. 

3. Jag vill inte att min kommande utbildning (Det finns risk att tre års studier i media kan göra att jag får tunnelseende) skall göra mig för specifik och smal, utan jag vill försöka vara så bred som möjligt kunskapsmässigt. Jag vill kunna sitta med främlingar, på middag, och kunna prata om annat än PR, social media, twitter och designerbloggar. 

********************************************************************************************

In the past, before ANGIFACE started, I used to be much better at reading and get knowledge in various subjects. I read food magazines, I was watching documentaries and TV programs, read a lot more paperback novels and biographies. Last year, when I studied in Stockholm, I saw the news on TV as a part of my everyday life, I read the newspaper on the train to the University. I went on exciting workshops and listened to proffessorer, participated in meetings with student ambassadors, and took points after points in Ethnology. I read books that changed my way of thinking, and had intellectual discussions with classmates. It was an incredibly exciting time, especially for my brain. Now I feel it was quite long time ago I`ll was reading a real educating book. The news I saw at some point last year (shame on me). Right now, I feel it is difficult to hold a conversation on an high intellectual level. I can not find the words, I do not follow the rhythm. However, I am smart enough to know that I`m lacking the information, I need to participate in those conversations at a higher level. I simply miss the state of learning, and get access to new knowledge. These feelings that something is missing have been coming more and more now, so I`m so glad that I`m changing lifestyle this fall, and will start the university. 

3 GOALS

1. The first thing I want is to create space for knowledge. And that`s start in small terms. Like a novel. It really doesn't `t matter what I'm reading right now, the important thing is that I read. Everything to keep the language alive, and the imagination going.

2. The second is, that I want to be in a constant learning, and always better myself. I will try to keep my eyes open and have a constant flowing of curiosity in my blood. A bachelor in Karlstad feels like the right thing to do in order to achieve that result.

3. The third I`m thinking about is, that I don`t want my future education (There is a risk that three years of study in the media can do that I get tunnel vision) to be to specific or narrow. I will try to be as well-informed as I can, in all kinds of areas and subjects. I want to sit with strangers at a dinner and be able to talk about other things than PR, social media, twitter and designer blogs.



1 comment:

  1. Anonymous22/8/12

    Very descriptive blog, I liked that a lot.
    Will there be a part 2?
    Also see my site > click here dallas

    ReplyDelete