Aug 29, 2012

FOTON FRÅN DE FÖRSTA DAGARNA

Som jag skrev i förra inlägget, så har jag rivstartat livet i Karlstad, och mycket har hänt sedan jag flyttade hit. I måndags var jag på intervju på NWT (Nya Wärmlands Tidningen=första bilden) för att bli modekrönikör och bloggare för dem. Jag får besked i veckan om jag får jobbet, och jag håller alla tummar jag kan. De två journalisterna som intervjuade mig var mycket positiva, men ledningen måste ge klartecken om jag skall få frilansuppdraget. NWT har ca. 129 000 läsare (!), så det skulle vara otroligt roligt att nå ut till så många med mina texter. Förutom det, så har det varit studiemässa, nollning på stan, nya texter att sätta sig in i, otroligt mycket nya människor, och massor av nya intryck. På kvällarna är jag trött redan vid 22-tiden, vilket aldrig annars händer. Normalt sätt lägger jag mig vid 1-2, på natten, oavsett vilken tid jag skall upp, men jag tror att det beror på en kombination av inre spänningar, hög koncentration pga att det var över ett år sen jag satt i skolbänken, anpassning till ny miljö, människor från hela Sverige att lära känna=leverera socialt på hög nivå, och allt detta tar helt enkelt på krafterna. Imorgon skall jag till Brunskog i ett dygn för föreläsningar och ännu mer nollning. Återkommer på fredag:D

 As I wrote in the last post, I`ll had an intense start, here in Karlstad, and much things happened since I moved here. On Monday I was at an interview on the newspaper, NWT (Nya Wärmlands Posten=the first photo) to become fashion columnist and a blogger for them. I will be notified in this week if I get the job, and I have my finger`s crossed for that. The two journalists who interviewed me was very positive, but the management (and the CEO) must give tums up for me, to get a freelance assignment. NWT has 129,000 readers (!), so it would be incredibly good PR for me to reach out to so many people. Besides that, I`ll had lessons, a guidetour in town, new texts to read, an incredible amount of new people to get to know, and lots of new impressions. In the evenings, I'm tired already at 22 o'clock, which never happens. Normally, I go to bed at 1-2 at night no matter what time I will up, but I think it`s a combination of internal stress, high concentration because it was over a year ago I was in school, adjustment to new environment, people from all over Sweden to know, and deliver socially skills at a high level, and all of this simply takes energy from me. Tomorrow, I`m going to Brunskog in one day for lectures and even more "get to know each other"-activities. Will return on Friday: D

No comments:

Post a Comment