Aug 25, 2012

NYTT LIV, VARFÖR INTE NY MAKEUP OCKSÅ..?


Ny stad, nya kompisar, ny bostad, nytt program, nytt liv. VARFÖR INTE NY MAKEUP OCKSÅ? Jag är väl den sista som provar på mineral make-up, och jag om någon (med min dåliga hy) borde väl ha prövat för länge sedan, men bättre sent än aldrig. Jag har i år ut och år in, envisats med att ha Maybelline`s foundation mousse, som (enligt hudterapeuter), täpper till porer, och ger oren hy. Ändå har jag envisats. Det som har varit fördelen med den moussen är att den har tagit bort blankhet, haft en pudrig effekt, och gett ett jämt resultat. Men nu blir det en ny makeupera, för min del. Bare Minerals - HERE I COME! 

New city, new friends, new home, new bachelor-program, new life. WHY NOT NEW MAKEUP ALSO? I'm probably the last one to try mineral makeup, and I`m the one (with my bad skin) that should have considered it a long time ago, but better late than never. I`m using, since many years; Maybelline `s foundation mousse, which (according to dermatologists), clogg the pores, and gives impure skin. Yet I persisted. The benefit of this mousse is that it has removed the brightness in my forehead, it had a powdery effect, and provided a nice looking skin. But now there is a new makeup era, for my me. Bare Minerals - HERE I COME!



No comments:

Post a Comment