Aug 8, 2012

ANGIFACE OFFICIAL SPOTIFY-LIST


Jag har gjort iordning ANGIFACE:s låtlista på spotify, som är bättre än någonsin. Som ni vet sedan innan lyssnar jag i stort sett aldrig på det som är inne, utan snarare på det som är ute. Jag gillar också att lyssna på musik som inte är på engelska, utan helst franska, spanska eller portugisiska. Men lite engelskt är det allt, men då i en liten mer antik tappning. Ett exempel är att en otippad effekt av Whitney Houstons död, gav mig anledning att återupptäcka Maria Careys 90-tal, och det ledde i sin tur in på att jag började lyssna på Janet Jackson. Hon har ju en grym låtskatt. 90-tals musik börjar så smått leta sig tillbaka till klubbarna. Dagens riktigt creddiga house, har influenser från ett tidigt 90-tal. Ni vet var ni hörde det först. För att lyssna på musiken, tryck på någon av låtarna så kommer ni till min Spotify-lista! 

I`ve just done ANGIFACE's playlist on Spotify, which is better than ever. As you know since before, I`m listen almost never on what is hot, rather on what`s really not hot. I also like listening to music that is not in english, I`ll prefer beats in french, spanish or portuguese. But some english songs are there, but more "old" music (not what they play on the radio). One weird example is that, the effect of Whitney Houston's death, gave me an opportunity to rediscover Mary Carey's 90-era, and that led me in to Janet Jackson. I think she`s got pretty good music out there, and she still goes strong. Music from the 90s are gradually coming back. The most edgy house today, has influences from early 90's. You know where you heard it first. To listen to my music, simply press any of the songs, and you will come to my Spotify list!


No comments:

Post a Comment