Aug 25, 2012

MOVIE TIME

Igår fick jag pengar av moster Bettan i födelsedagspresent, och det var extra välkommet så här i flyttningstider. Men inte har jag lust att lägga de pengarna på hyra, el, eller mat. NEJ. Jag beslutade mig för att investera i filmupplevelser. Jag har länge tänkt att utöka mitt filmbibliotek,speciellt eftersom jag på senare tid upptäckt fantastiska regissörer (som många säkert redan känner till, men som ni vet är jag ju alltid sen med att upptäcka filmskapare av hög klass). Roman Polanski, Alejandro González Iñárritu, Ferzan Ozpetek och Quentin Tarantino, är nu några exempel på nyupptäcka, tunga regissörer, vars filmer jag investerade i idag. Jag hittade även filmer av mina favoritregissörer Woody Allen och Almodovar. Ser fram emot att ha ändlösa filmkvällar med än så länge, namnlösa kompisar. 

Yesterday I got b-day money from my aunt Bettan, and it was an extra welcome gift in times like this. But I didn`t want to put that money on rent, electricity, or food. NO. I decided to invest in high quality movie experiences. I have in a long time planned to expand my movie library, especially since I recently discovered amazing directors (as many of you probably already know, I'm always late to discover filmmakers of high class). Roman Polanski, Alejandro González Iñárritu, Ferzan Özpetek and Quentin Tarantino, is few examples of the moviemakers, I invested in today. I even found DVD:s of my favorite directors, Woody Allen and Almodovar. Looking forward to have endless movie nights with yet, unnamed friends.



No comments:

Post a Comment