Aug 9, 2012

MINNEN FRÅN BARDOLINO 2005

När jag gick i trean på gymnasiet, åkte jag som utbytesstudent till Italien för att lära mig kulinariska färdigheter och italienska. Jag var inte ensam. Vid bordet ser ni tjejer från både från Tyskland, Portugal och Ungern, som hade fått samma stipendium som jag, och just denna kväll (och alla andra) käkade vi pizza ute på någon av de mysiga restaurangerna. 
Ojojoj vad ung jag ser ut. Här sitter jag med Zanett och posar.
Skolan tog oss med på många spännande utflykter. Här är vi i shoppinggallerian i Milano. Jag filmar för fullt. 
Vi besökte kända restauranger i byarna omkring..

..och åkte till nöjesparken, Gardaland. Norditaliens största nöjespark. 
Men framförallt fick vi lära oss fantastisk kokkonst av köksmästaren Ciro di Maio (Ciro t.höger, jag t. vänster). 
Mmmmm visst ser det mumsigt ut!? Färska skaldjur ("Frutti di mare"), som fräser lätt i olivolja och vitt vin.
Vi pluggade medans vi festade, och festade medans vi pluggade. Glöm inte att jag var fjortis..
..jag hade gott sällskap, här av Liliana (ni vet, tjejen som jag gjorde bloggen till).
Det slutade oftast med att vi klädde upp oss till tänderna, och gick ut för att göra stan (och italienarna), osäkra. 
Mot slutet av (I Bardolino bodde jag 1 månad, sen flyttade jag till Sirminone, ca. 3 mil därifrån) tiden fick jag min första friare. En servitör på en lokal trattoria. Jag glömmer aldrig hans namn - Antonio. Det blev inget med det frieriet. Jag tackade nej, men fick mig ett gott skratt, och ett minne för livet.

Sweet memories..


3 comments:

  1. Vilka fina minnen! Du är i ditt rätta element i köket hos grabbarna, haha:) DET gilla jag! Frieriet, oj oj:) KUL!!!

    ReplyDelete
  2. Hihi ja det var tider det. Levde mer vill än jag gör nu (nästan) ;))

    ReplyDelete
  3. Anonymous9/8/12

    Touche. Great arguments. Keep up the good spirit.
    Also visit my homepage powerpoint templates

    ReplyDelete