Aug 11, 2012

MIN LÖRDAG


Godmorgon finingar!

Även om jag är ledig så är jag uppe med tuppen. Skall hänga i stan hela dagen. Vem vet hur lång tid det kommer dröja innan jag kommer tillbaka, nu när jag flyttar norrut..? Gäller att passa på att hänga där så mycket som möjligt. Göteborg är i festivalyra pga Way Out West-festivalen. Men festival är inte min grej alls. Som ni vet, så gillar jag inte så mycket populärmusik, utan brukar snarare upptäcka vad som var "inne" år 2012, typ 5 år senare (som nu när jag lyssnar på 90-tals musik à la Dr. Alban och Janet Jackson). Näe. Min lördag blir inte w.o.w, utan Ebbes Hörna, Kommersen, skräddaren, Kim`s Vintage, cupcake`s i Linnè och 20 minuter i solariet. 

Though I am free, I'm up early. Want to hang out in town all day. Who knows how long it will take before I come back, now when I'm moving up north ..? I`ll take the opportunity to hang out there as much as possible now. Gothenburg has a strong festival vibe right now, because of the famous festival, Way Out West. But the festival is not my thing at all. As you know, I don`t like much of the komersial music. Usually I`ll rather discover what was popular 2012, 5 years later (now when I listen to 90's music à la Dr. Alban and Janet Jackson). My Saturday is not w.o.w, but will hang on Ebbe's Corner, The market, Kim `s Vintage, cupcake` s at Linnè, and 20 minutes in the solarium.


No comments:

Post a Comment