Aug 12, 2012

BBQ YESTERDAY

Igår var det BBQ på verandan med päronen och syrran, samt katten Pelle. Pelle satt mest under bordet och väntade på att vi skulle kasta ned lite av den marinerade fläskkarrèn till honom. När jag grillar, älskar jag att ha en riktigt god marinad till köttet.

Min marinad till fläskkött: Olivolja, Soya, Ingefära, Örtsalt, Rosmarin och Honung. Jag penslar på detta, precis innan jag lägger köttet på grillen. Smaken, saftigheten och texturen blir oslagbar. Köttet blir mört och smakrikt. Servera med en chutney. Dagen till ära, hade syrran köpt en rabarberchutney på en bondgård, några km bort. 

Yesterday we had BBQ at the terrace, with my parents and sister, and our cat Pelle. Pelle sat there under the table and waited for us to throw down some of the marinated pork meet to him. When I grill, I love to have a really good marinade for pork meat.

My marinade for pork: Olive Oil, Soya, Ginger, Herbal salt, Rosemary and Honey. I take this on , just before I put the meat on the grill. The flavor, juiciness and texture are unbeatable. The meat become tender and tasty. Serve with a chutney. To mark the occasion, my sister bought a rhubarb chutney on a farm, a few miles away.

No comments:

Post a Comment