Oct 7, 2011

STUGSITTARE ELLER PUMA..


Denna fredag har minst sagt varit seg. Och detta beror helt och hållet på att dagen började med att jag var fullkomligt hes, seg i huvudet och verkligen i startgropen för en riktigt, klassisk höstförkylning. Trots min, i mitt tycke, ganska duktiga vana av kroppskontrollerande aktiviteter, såsom vitaminkäkande, pustande promenader till bussen, inte för mycket vin mitt i veckan, mycket te pimplande med sötsliskig honung, solariesteking, sälolja i kapslar och vara minimalt utomhus så sitter jag här nu och ser hela helgen gå upp i rök pga ett virus, ettrig som en mygga. Vi får se imorgon hur jag mår. Morgondagens första timmar kommer avgöra om jag blir en stugsittare som tycker synd om mig själv eller om jag blir en friskare puma i läderpumps och bomberjacka - redo att göra stan osäker.

No comments:

Post a Comment