Oct 3, 2011

PICASSO OCH JAG



Hur Picasso kom i min väg: Jag stötte på denne excentriske konstnär för första gången 2006, då det var utställning på Göteborgs konstmuseum med ett 60-tal verk. Framförallt fick jag se Picassos tidiga måleri som skildrade temat akrobater och harlekiner, familj och kvinnor. Sedan var det i Fort Lauderdale 2010 där jag såg målningar av honom som gick loss för flera hundra tusen USD. Sedan dök han upp  som en sagofigur i "Midnight in Paris" av Woody Allen och nu, dyker han upp på bilder, där han håller ett foto som tycks likna mig;-)

How Picasso came in my way: I came across this eccentric artist for the first time 2006, when it was an exhibition at the Gothenburg Art Museum with more than 60 paintings from him. Above all, I got to see Picasso's early paintings that depicted the theme of acrobats and harlequins, family and women. Then it was in Fort Lauderdale in 2010 where I saw pictures of him that was sold for several hundred thousand U.S. dollars. Then he turned up as a fairytale character in "Midnight in Paris" by Woody Allen and now, he turns up in pictures where he is holding a photo, that appears to be very similar me;-)

No comments:

Post a Comment