Oct 5, 2011

ONSDAG 5/10


Idag är det en regnig dag men full med aktiviteter. Jag upptäckte till min fasa att jag tror jag håller på att bli förkyld. Därför måste jag också kurera mig med diverse medikamenter som honung, halstabletter, vitlök, apelsiner, brustabletter och grönsakssoppor. Jag gör allt för att det inte skall "blomma ut". Att vara sjuk är det värsta jag vet. Annars, idag skall jag till frisören, möte med en chefredaktör för en viss tidning (!) och träffa vänner.

Today is a rainy day, but full of recreational activities. I discovered (really horror) that I think I'm about to catch a big cold. Therefore I must cure myself with various medicaments such as honey, throat lozenges, garlic, oranges, effervescent tablets and vegetable soups. I do everything that takes. Being sick is the worst I know. Otherwise, today I will at the hairdresser, have meeting with an editor on a newspaper (!) and meet friends.

No comments:

Post a Comment