Oct 11, 2011

EN RIKTIG MEDIABABE

Den senaste boken, i raden av alla chick-lits, lightdeckare, självhjälpsböcker och tantsnusknoveller som jag flitigt läser, har jag hittat hippa pepp-boken ”Media Babe”. Den är skriven av Jacqueline Kothbauer (hon är både civilekonom och utbildad journalist, samt har medverkat i både en dokusåpa och en TV-serie – hur hinner folk med?) och är en fullkomligt lysande guide om hur du får en rivstart som bla. bloggare. Man skulle också kunna kalla det för digitalt entreprenörsskap, guide i personlig marknadsföring och hur du lyckas på nätet.

Själv blir jag lite lagom svettig när jag läser om alla tusentals tips från bla. Lotta Lundgren, Blondinbella och Dr Åsa med flera. Var jag inte mediestressad innan så blev jag det nu. Helt plötsligt så står det 30 stycken nya punkter, under min rubrik ”ANGIFACE” på min TO DO-lista som redan är överfull. Inatt blir det att hänga vid e-butiken, kontakta annonseringsbolag, mejla potentiella säljare, skriva en vinnande tweet vid 02.00...

...NOT! Om jag känner mig själv rätt kommer jag ligga på sofflocket och zappa mellan repriserna av Sex and the City och Nip/Tuck, tillsammans med katten Pelle och Ben&Jerrys. Införskaffandet av denna typ av litteratur känns därför som en god investering, för att minimera sofflockskvällarna och maximera chansen att bli en riktig mediababe. Eller vänta nu... det är jag ju redan!
Besök Mediababe bloggen: http://mediababeblogg.blogspot.com/
Bild: Här

 .

1 comment:

  1. Har också läst boken - älskar den!

    ReplyDelete