Oct 13, 2011

ACNEBYXAN, HAT ELLER KÄRLEK?


Är det någon mer än jag som inte har Acne jeans? Det borde man ju ha, sann modebloggare som man utger sig själv för att vara. Jag har brottats med tanken både länge och väl. Att köpa ett par, eller att inte köpa ett par. När jag bodde i Stockholm så kom Acne-febern ikapp (var tredje hipp människa har ju Acne jeans på Södermalm och då MÅSTE ju jag också ha det) – jag gick till Judit`s Second Hand och införskaffade ett par, som visade sig vara alldeles för trånga samt att modellen var anno 2008. Helt fel passform, helt rätt märke, helt fel butiksbiträde. Jag struttade omkring på Lidingö och försökte vara cool, i själva verket kände jag mig fel och jag såg mig själv som en uppstoppad korv mer än som en människa. Acnejeansen blev liggandes längst ned i byrålådan som en skamfläck som aldrig gick bort. Hela svenska bloggeliten har en Acne 4-ever relation och jag har gjort slut med märket som för mig står i symbios med blod, svett och tårar.

No comments:

Post a Comment