Oct 20, 2011

FÖRKYLNINGSTIPS

Angelica, just nu - friskare än någonsin.

Det är svåra förkylningstider och MÅNGA jag känner har varit förkylda nästan en månad. Jag lyckades bli frisk mycket snabbare. Kanske är det mitt immunförsvar som är bättre eller också så var det dessa följande tips som helt enkelt hjälpte mig mot en bättre hälsa.
  1. Febernedsättande medicin som ipren. Hjälper verkligen mot allt. Så fort jag känner smärta så är det ipren som får åka ned i magen.
  2. Näsdroppar. Tar bort nästäppan. Droppar lär enligt en del ha en djupare effekt än spray.
  3. Ånga. Används sedan urminnes tider för att hålla luftvägarna fria.
  4. C-vitamin. Delade meningar råder om vilken effekt det har som förebyggande skydd.
  5. Honungsvatten. Honungen i sig har ingen läkande effekt, men gör vattnet godare och dricka det ska man göra i massor för att bli frisk.
  6. Kycklingsoppa. Är sedan gammalt känt för att lindra förkylningar och har i studier visat sig hjälpa övre luftvägarna att hålla rent.
  7. Förkylningsbrus. Naturmedel i form av en brustablett. Består av Echinacea som lindrar förkylningssymptom. Källa: Aftonbladet och jag själv.

No comments:

Post a Comment