Oct 25, 2011

CONDECO ÄR MITT KONTOR



CONDECO. Trendcafèt i Gbg. Kom just fram till att jag diggar det här stället. Jag får mycket jobb gjort här. Och det är ju märkligt kan tyckas med tanke på att det nog är mellan 50-70 personer på en relativt liten yta, ljudnivån borde alltså vara irriterande hög. Det lustiga är att jag utmanar mina örongångar med ytterligare ljud från Nitin Sawhney (acid jazz musik) i öronen så ljudtröskeln når ett ännu högre decibel än vad som kanske är hälsosamt. I min värld är det perfekt (som den självutnämda citymänniskan jag är) för bokstäverna på tangentbordet blir till, i mina ögon, lyckade ordkombinationer, och texttrad efter textrad tycks komma ut av sig själv på den vita skärmen.
Dofterna som finns här på Condeco är något alldeles extra. Svag parfymdoft, en hint av cigarett, pepparkaka, apelsinskal, arabicakaffe, skummad mjölk, min egen hårdoft, läder, kanel, alkohol samt en lite mist av basilika. Ni hör ju själva vilken delikat mix det blir. Människorna som är här skall vi inte tala om. Businessfolk i alla åldrar, folk med olika etniciteter, jag hör finska vid ett bord, spanska vid ett annat. Kvinnor, män, barn, bebisar, unga, gamla och så jag.
Ja, nu när jag beskriver mina intryck så tycks det som om all denna stimuli på mina sinnesorgan gör mig avtrubbad. Men näe, snarare blir jag hög. Trendiga Condeco är för mig som ett globalt kontor i världsklass.

No comments:

Post a Comment