Oct 29, 2011

LÖRDAG


Innan dagen kickas igång så läser jag ett resemagasin för att inspireras och få idèer om framtida resor. Med skräckblandad förtjusning så tar jag del av svulstiga resereportage om vita, perfekt, korniga stränder med kokosnötspalmer i Bahamas (kostar bara 25.000 (!)), om ovanliga kinesiska örter i chinatown, New York (vad finns INTE i NYC?), eller varför inte flyga till Philippinska övärlden och ta sig till ön Olongapo (prettobackpacking?). Det finns en miljon valmöjligheter och det lustiga är att jag är mer OSÄKER på vart jag vill resa EFTER jag har lästresemagasinet än INNAN..


3 comments:

  1. Anonymous30/10/11

    Så sant så sant. Det är mest stressigt att läsa resemagasin..

    ReplyDelete
  2. Satsa på på Bahamas :) Det är mitt bästa tips! Men åk reguljärt till någon liten ö om du inte vill ha det kaotiskt i Nassau. Det blir både billigare och intressantare.

    ReplyDelete
  3. Tack för tipset Carola, kommer snegla lite extra på Bahamas nästa år :)

    ReplyDelete