Oct 5, 2012

MÖTE MED POUF! MAGASIN PÅ HOTEL DORSIA


MÖTE I DEKADENT 20-TALS MILJÖ 

Om jag skulle tipsa om guldkornen på Göteborgs utelivskarta i dagsläget, så skall jag definitivt slå ett slag för tjusiga Hotel Dorsia. Detta nya tillskott, har bara sett dagens ljus i 1 månad, och är helt klart The place to be i Göteborg just nu. Servitriserna trippar omkring i färgglada klänningar med strutsfjädrar i håret, herrarna har frack, eller struken kostym med fluga, som självklart matchar den ihopvikta servetten i jackfickan. Klientelet är trendigt förstås, och något äldre. Prislappen är hög. Vågar jag berätta att man äppelmust gick loss på 95 riksdaler (!) (i ett sånt läge är man glad för dricksen från restaurang Fontana di Trevi). Musiken är 20-tal, och känslan är att man definitivt är i New York, London eller Paris, under en annan tidsepok. O.V.E.R.K.L.I.G.T! 

Jag var på hotellet i onsdags och insöp atmosfären, tillsammans med de trevliga chefredaktörerna för Pouf!magasin, och JA, det är samarbete på gång. Jag skall leverera ett spännande reportage till Pouf!:s december nummer, och jag är så exalterad och glad att få samarbeta med dessa två, härliga tidningsentreprenörer. 

Börja prenumerera på Pouf! Här (Helt kostnadsfritt)


1 comment:

  1. Anonymous24/12/12

    Ι am eхtremely impressed wіth your
    writing ѕkills аs well as ωіth the layοut on your blog.
    Is this a paid themе or ԁid you сustomize it yourself?

    Anyway keep up the nice quality writіng, it is rarе to see a
    nіce blog like this one todаy.
    My site: buy cheap netbook online

    ReplyDelete