Oct 15, 2012

FINARE BILDER


MY BEST FOTOSHOOT 

En av de stora fördelarna med att ha en blogg, är att man utvecklar förmågan att ta fina foton. Och fina foton är en fördel om man vill ha en levande och välbesökt blogg. Clara som driver bloggen, Underbaraclara, har utmärkta fototips, som jag kikat på både en och två gånger. Kolla här. Dessa (ovan) bilder är nog de bästa bilderna jag har tagit, på ett objekt inomhus. En liten parfymflaska från Juicy Couture. * STOLT * En av de stora skillnaderna på ANGIFACE, förr och nu, är att 90%  av alla foton är mina egna, och tagna med kameran Canon EOS 350D från 2005 (Har köpt loss kameran från min bror). Jag använder instagram och olika redigeringsappar, på min iphone, vilket också har höjt bildkvalitèn avsevärt. Det första året lånade jag mest bilder från andra bloggar som inspirerade mig, men det har förändrats totalt, i och med att jag lärt mig att hantera olika bildprogram på datorn, samt fått bättre kameror att fota med. Nästa mål är att köpa ett fisheye-objektiv:-)


No comments:

Post a Comment