Oct 1, 2012

MIN TV-DIET


Idag är det premiär för den Svenska versionen av Project Runway. För den som inte sett den amerikanska versionen, handlar det helt enkelt om kläddesigners, som tävlar om att vinna pengar till en egen kollektion. Under programmets gång röstas deltagarna ut av en juryexpertis. Ännu ett TV-program har lagts till i min egen lilla tablå. 

När det kommer till TV-vanor, har dessa ändrats drastiskt nu när jag fått kabel-TV. Jag är helt ovan vid denna lyx, och i början bokstavligt "knarkade" jag TV-program av den billigare sorten. Top Model New Zeeland, MasterChef USA, X Factor, Breaking News med Fredrik och Filip, Superzise VS Superskinny, JA, det fanns ingen ände på första veckans mediekonsumtion. Jag skulle faktiskt kunna sitta hela dagarna och underhållas. Dock insåg jag det ohållbara i situationen. Att titta för mycket på underhållning, är som att äta för mycket pizza - - till slut mår man illa, och man känner sig dessutom dum på kuppen.

Nu har jag gjort upp en TV-plan för mig själv. 

Min TV-Diet

Nyhetsmorgon - Varje morgon medan jag gör mina morgonbestyr, så sätter jag på TV4 Nyhetsmorgon. Då får jag med mig, i stora drag, vad som hänt i världen, samt en nyhetsuppdatering på den politiska, globala, kulturella och ekonomiska fronten. 

Svenska Hollywoodfruar - För att få mig ett gott skratt, och samtidigt förfäras över dessa omedvetna damers personligheter.

Project Runway - För visuell stimulans (Jag anar att Sofi Fahrman kommer ha iögonfallande kreationer på sig), och för att ha koll på kommande designerstjärnskott. Och vem vet. Jag kanske får se vinnaren på Stockholm Fashion Week, nästa år. 

Skavlan - Det är underhållande och engagerande att se Sveriges, (världens) grädda, sitta och konversera med den charmige norrmannen, fredag efter fredag. 

Bonde söker fru - Oskyldigt, och ack så beroendeframkallande. Det är något så genuint och jordnära att se dessa tafatta bönder romantisera på de gröna ängarna, varje onsdag. 

Babel - Pretentiöst och intellektuellt. Det känns som att detta program endast gjordes för kulturpretton. Och självklart vill man ha en plats i finhörnan, mediestudent som man är och allt. Ett och annat boktips får man ju också på vägen. 



3 comments:

  1. Anonymous11/6/13

    Hey There. I discovered your weblog the
    usage of msn. That is a really smartly written article.

    I will make sure to bookmark it and return to read extra of your useful information.
    Thank you for the post. I will certainly return.


    Here is my website ... special compilation

    ReplyDelete
  2. Anonymous15/6/13

    First off I want to say excellent blog! I had a quick
    question which I'd like to ask if you do not mind. I was curious to find out how you center yourself and clear your head prior to writing. I've had trouble clearing my mind in getting my
    thoughts out. I truly do take pleasure in writing however it
    just seems like the first 10 to 15 minutes are lost just trying to figure out how to begin.
    Any suggestions or tips? Cheers!

    My site video reviews

    ReplyDelete
  3. Anonymous15/6/13

    I want to to thank you for this great read!! I definitely loved every bit
    of it. I have you bookmarked to check out new things you post…

    Review my webpage - only the best review

    ReplyDelete