Apr 4, 2012

VÄLKOMMEN TILL ANGIFACE


Jag har inte kunnat låta bli att notera att flera nya besökare har kommit till min blogg. Åh vad roligt, vad glad jag blir i mitt bloggbankande hjärta. Bloggläsare, nya som gamla. Välkommen till min värld där jag dokumenterar livets grädde på moset, och där bloggen fungerar som en konstpalett för det som inspirerar mig inom mode, streetstyle, styling, konst, dans, fotografi och kokkonst. Just nu har väldigt mycket inlägg om den latinska kulturen, olika dansformer, klassiskt skräddat mode, färgerna svart och rött, samt etnostil, bohem och cowboy florerat på bloggen, och det säger väldigt mycket om vad jag gillar just nu.

Häromdagen gick besöksmätaren upp till över 100.000 besökare, vilket är otroligt roligt. Bara för detta skall ni får lite statistik. Denna månaden fick ANGIFACE besök av 1327 personer från USA, 198 personer från Ryssland, 190 personer från Finland och 172 personer från England. Hatten av för det. Vilken tur att jag har en översättningsfunktion på vänstersida längst upp.  Jag startade bloggen 2010, och ni har sedan dess fått följa med på äventyr i Stockholm, Stavanger, Miami och Göteborg. ANGIFACE ledde till ett moderedaktörsjobb på Kungälvs-Posten, uppdrag på Fresh Fish-modemässa, olika samarbeten, gästblogginlägg, kontakter och dessutom har forumet hjälpt mig att utveckla mitt språk, min fotograferingsteknik och arbetet med fotoredigering. 

Parallellt med bloggen har jag funderat, vridit och vänt på vad jag skall satsa på akademiskt. Jag har haft extremt många turnar i huvudet de senaste 8 åren. Ni som känner mig vet. Psykolog, socionom eller psykoterapeut, var det tal om i flera år. Sen blev det kock, hovmästare och eventarrangör. Inredningsarkitekt, socialantropolog, etnolog eller kanske festarrangör har också varit på tapeten. Nu äntligen vet jag vad jag vill läsa till hösten. PR skall det bli och ingenting känns mer rätt just nu. Måste faktiskt tacka bloggen lite för att det landade i det. Välkommen till att följa med på en del av min resa!

Outfit: Smycken/M925 Design, Jacka/Twist and Tango, Hår/Sofie Bergdahl, Makeup/Karolina Bäck