Apr 4, 2012

NÄTSHOPPINGSÅNGEST


Har upptäckt en ny farlig samhällsfrestelse: Nätshopping. Inte nog med att det finns tusen ONÖDIGA  shoppingfrestelser så fort man sticker ut näsan ur dörren, det finns ju även frestande shopping på nätet, bara ett klick bort.

Det värsta är att man kan alltid få delbetalning eller faktura, så man inte känner av att det i längden kostar skjortan. Det märker man ju i och för sig, i slutet av månaden när räkningarna skall betalas och man upptäcker att det är lite fler räkningar än vanligt.

Det började med att jag hade flera, outnyttjade rabattkoder som lovade guld och gröna skogar på sidor som bangerhead, strawberrynet och nelly. 1 timme senare så hade jag klickat hem diverse grejer. Som den här svarta, lackade skinnväskan från DKNY. Onödig men snygg. Innan jag klickade på knappen, betalning, kändes det som att jag bara MÅSTE ha den. Efteråt undrade jag om köpet verkligen var nödvändigt, men då var det försent. Inte konstigt att så många människor hamnar i skuldfällan. Skall aldrig mer gå in på dessa sidor. Varning på stan för nätshopping!