Apr 5, 2012

MINA SMINKVANOR


Idag unnade jag mig lite nya sminkprodukter, till den redan lite överfyllda sminklådan. Det fick bli, bland annat det här hallonrosa rouget, Dollymix, från Mac. Mitt rouge från Nars (som jag haft i 6 år), tog till sist slut så det var dags för en ny, rosa nyans. Hoppas att detta rouge också håller i 6 år. På bilden ovan ser ni min stökiga sminklåda, som är fullproppad med REA-fynd, konstiga ögonskuggsfärger, stinkande läppglans och märkliga läppstiftsnyanser. Självklart är det en hel del användbart också, som mitt röda läppstift från Chanel, de grymma ögonskuggorna från Smashbox, och pudret från Guerlain som aldrig sviker mig. Även om jag har en ofantlig mängd smink, så är det långt ifrån varje dag jag använder det. När jag jobbar brukar jag aldrig ha smink, men när jag går på konsert, lunchar, fikar, träffar vänner osv. så åker lite foundation, rouge, ögonbrynspenna, läppglans och consealer på. När jag skall ut, gå på fest, mingel eller något event brukar jag ta i lite extra. Då transformerar jag mig själv till en annan, glammigare version av mig själv, med hjälp av diverse sminkprylar. Parfym har jag på mig ALLTID! Är doftberoende och har sju stycken parfymer plus olika mist (lättare parfymspray), och doftande lotions.

Vardagssmink: Foundation/Mousse Maybelline, aprikosrouge/Make Up Store, läppglans/Victoria Secret, concealer/Clinique och ögonbrynspenna/Lorèal.

Vardagsparfym: Cacharel Perle, Lancome Tresor

Festsmink: Foundation/Clinique, solpuder/Guerlain, rouge/Nars, läppstift/Chanel, Mascara/Lorèal, ögonskuggor/Gosch, Victoria Secret eller Smashbox.

Festparfym: Gucci Rush, Prada L`Eau Ambree
 

No comments:

Post a Comment