Apr 29, 2012

ETT BEAUTYPAKET FRÅN GLOSSYBOX



Ännu mera beautyproducts!

I veckan kom det ett lyxigt paket på posten. Glossybox skickade mig fem produkter som jag kommer nyttja till fullo. Eftersom jag är en (o)frivillig slav under just skönhetsprodukter (samt att det kostar mig en REJÄL slant), är det kul när det blir påfyllning i skönhetsförrådet, utan nämnvärd kostnad. 

Min egen överdrivna rutin kring kroppen kan tyckas överambitiös och tröttande. 10 års bläddrande i veckomagasin har tyvärr satt sina spår. Vad säger ni om peelingkräm för ansiktet: 2 gånger i veckan, ansiktsmask: 1 gång i veckan, peeling för kroppen, torrborstning, 3-stegs rutinen kring make-up rengöring morgon och kväll, inpackning av håret: 1 gång i veckan, färga utväxten: 1 gång i månaden, dessutom 2-3 produkter i håret, efter varje tvätt. Tandtråd, fluorsköljning och whitening för tänderna: 2 gånger per dag. Detta, plus rakning av ben, vitaminoljor, nagelbandskrämer, fotolja, aromdroppar och clear eyes för vitare ögonvita. MED MERA. 

PUH! Egentligen tror jag mer att det är gener, livsstil, kost och träning som påverkar kroppen, och inte en sketen C-vitaminolja från Oriflame. MEN. För mig är det lite av en relax-grej, det här med fixande och pillande med diverse skönhetsburkar. Lite hemma-SPA känns gott för kropp och själ. Jag mår lite bättre om jag vet att jag tagit hand om hud och hår. Och det är tom. lite terapeutiskt att knåda fossingarna med lavendelserum, efter en lång dag på jobbet/skolan/stan, eller vad det nu kan vara. Jag tror helt enkelt att en "bra bil" (the body), går längre, och ser bättre ut om den får lite extra olja i tanken ibland.