Apr 24, 2012

ANGI ON THE HIT TRACK

HEY DJ - DJ ANGIFACE???

Alla har vi väl något hemligt drömyrke i bakfickan, som ingen människa skulle kunnat ana. En roll, ett uppdrag, en reserv som kanske inte kommit i bruk än. Fråga mig inte varför, men DJ-yrket har länge fashinerat mig. Yrket är säkerligen svårt och vad jag sett så utövas det nog mest av individualistiska tävlingsskallar, som vill synas, vara skickligast och helst spela svåråtkomlig musik. Men det handlar också om att känna av stämningar (vilket jag är expert på), vad det är för publik som är representerad, och vad för musik som passar var.  

Så ponera nu att jag presenterar mig själv som Sveriges bästa kvinnliga DJ. Om jag fick välja då så skulle presentationen vara på engelska, och låta så här med inspiration från DJ Lucy Wrubels fenomenala DJ-beskrivning:

"You know, DJ Angi loves a good party (and a good partydress) and she believes it is the people who make the event a hit. The philosophy of DJ Angi comes from a sociological point of view..she likes to watch a crowd and see what moves them. From sociallite soirees and fashion shows to mingeling and just a fancy preparty, no two parties are alike and lucky Angi decked in D&G, gets to play them all!" :-)

So Let`s Play!

Fotograf/David Holmqvist, Styling/Judith Skoglund, Magdalena Johne, 
Hårstyling/Sofie Bergdahl, Makeup/Karolina Bäck