Apr 5, 2012

AT THE COPA, COPACABANA


"..At the Copa (CO!), Copacabana (Copacabana)
The hottest spot north of Havana (here).."

Nu kör vi lite sommarminnen igen, eftersom våren ännu inte tycks vilja komma. Copacabana, brazil, rastaflätor, stekta räkor på spett, limedrinkar och samba. Vad sägs? Dessa bilder är från 2009, alltså tre år sedan. Har visat ett par av dessa bilder i inlägg förut (här och här), men aldrig alla bilder på en gång, redigerade, som nu. Just denna eftermiddag, (då fotona är tagna) hängde jag med Xiomara, Vinicius och Carl-Wilhelm. Blir glad och upprymd och vill bara resa dit när jag ser färgerna, havet och alla människor. Jag experimenterade väl lite med mig själv under denna perioden (Kolla bara in hippiestilen). Brasilianarna kallade mig för "den vita afrikanskan" för de tyckte att jag smälte in så bra i kulturen med rastaflätorna, och min snabba förmåga till att anpassa mig. Skall erkänna att landet både bländade mig med sin skönhet, sin pulserande energi och sin glädje, men också skrämde mig sina spökfavelor, den utbredda fattigdomen och det råa våldet. Nu när jag är i Sverige håller jag till godo med brasiliansk musik från Jorge Ben, Jeito Moleque och Gil Gilberto, Brasilianska föreningens brasseträffar samt limedrinken caipirinha, tills nästa resa dit.