Apr 4, 2012

RESTAURANGSKOLAN


MMMmmmm, ser det inte makalöst gott ut eller?

Pasta con frutti di mare (Pasta med havets frukter, direkt översatt från italienska.)

Tänk när jag gick på restaurangskola. Då var det vardag att slänga ihop en sådan här gryta, mitt på blanka tisdagen. Alla ingredienser fanns på en bänk, så det var bara att köra. Vilken lyx. Sedan åt vi maten på eftermiddagen, tillsammans med en förrrätt och någon lyxig restaurangdessert. Allt detta på bästa skoltid. Om ni älskar matlagning och kreativitet samt vill ut i världen för att jobba med mat, gå restaurangskola. Men tänk på att göra ämnestillval så ni kan komma in på universitetet sen, om ni skulle ångra er, senare i livet. Det är jag glad att jag gjorde, nu när jag skall välja universitet den 15 April. De val man gör när man är mellan 16-19, är faktiskt ganska betydelsefulla för framtiden! Kram Bild: Här