Apr 8, 2012

LOGGA UT IKVÄLL



Ibland är det så lätt att förlora sig i bloggen, twitter, tumblr och Facebook. 

Man börjar leva ett liv framför skärmen istället för att leva på riktigt. Ibland tittar jag på mina gamla bilder,då mitt liv var mer "internetfritt", och jag kan nästan sakna det. Som de här bilderna från Itaborai (BR). 6 månader utan TV, iphone, och med högst en inloggning på internet per dag på kanske 30 minuter. Så, mina vänner, skall vi ta och logga ut ikväll?

Stäng ned datorn – ta en promenad.

Strunta i facebook – träffa en vän.

Twittra inte ut din upplevelse – berätta den till din mamma.

Surfa inte på telefonen – surfa med blicken på omgivningen.

Lämna bloggen för dagen – fånga dagen.

Gosa med din katt.

Ge ett barn en kram.

Hångla upp din kärlek.

Känn på löven.

Andas in den friska luften.

Ring upp din farfar.

Läs en bra bok.

Laga en god maträtt.

Skriv en dikt.

Fundera ut nya mål

Var nöjd med dem du åstadkommit.

Dansa framför spegeln.

Säg att du älskar någon.

Lev livet utanför internet – det är så mycket större – missa det inte.

Visst är det inspirerande uppmaningar? Hittade en del av tipsen 
hos min favoritbloggare Elaine Bergqvist.