Apr 9, 2012

BLONDINEN IS BACK!


Hästmanshår, regnbågens hårtussar, vitt afro, dockman eller barbielockar? Kärt barn har många namn, och frisörerna brukar ha en del fantasi när de beskriver min tilltufsade, hemmagjorda kalufs.

Jag blir 25 på fredag, och på onsdagmorgon går flyget till Paris. Det var dessa två anledningar som gjorde att jag ringde till min danskompis (tillika frisör) Natalie och frågade om hon hade tid för ett akuthårfall. (10 HEMMAFÄRGNINGAR PÅ RAKEN HAR SATT SINA SPÅR) Det hade hon. Underbart skönt med folk som har special skills! Några timmar senare med klippning, slingning, färgning, dusch och fön samt bubblande salsaskvaller (från salsakongressen), kall äppelcider och laxmiddag, begav jag mig till sista dagen på mitt jobbmaraton i ett blondare, jämnare hårsvall. Minuskontot: Regn. Pluskontot: Jag fick använda mitt fina paraply från YSL. Fin dag! Godnatt!