Apr 7, 2012

PR NÄSTA!


Gissa vad jag sitter och gör på påskafton?

Japp, jag sitter och söker MKV-utbildningar, dvs. utbildningar med media/kommunikationsvetenskap som huvudämnen. Det är snart 15 April och sista ansökningsdag för att söka till universitetet, och jag måste söka innan jag åker till Paris, och idag kändes som en perfekt kväll att göra det på. Ok, här är lite mer info om vad jag vill syssla med. Beskrivningen hittade jag på Studentum.se.

"Kommunikation, information och PR är inte bara basen för journalister, reklambyråkonsulter, PR-konsulter, informatörer med mera. Det är också ett bra komplement för dig som vill ha en utåtriktad roll med många kontakter..."

Jag kommer bland annat att läsa detta: Kommunikationsteori, mediestruktur, medierätt, språkvetenskapens grunder, retorik och tillämpat skrivande. SJUUUUKKKT SPÄÄÄNNANDE!!!!!!! Har just sökt utbildningar i Karlstad, Göteborg, Jönköping och Kalmar. Vi får se vart jag hamnar till sist, det vet jag i Juli. Godnatt!