Apr 30, 2012

9 PHOTOS FROM MY SPACE


1. Ett foto från min bokhylla. Pappersfoldern är från jazzklubben Etoile i Paris, där jag var på jazzkonsert med Diunna Greenleaf, för ungefär 10 dagar sen. Fina minnen.

2. På golvet, lutad mot en vägg, står det en tavla från konstnären Icilio Martich Severi i rosa, svart och vitt. Jag är långt ifrån konstkunnig, men han är väl nämnvärd i konstsammanhang? Gillar denna moderna tavla som liknar Picassos tidigare verk. 

3. Som en fjäril, svävar denna japanska kvinna, runt i Hermes-klänning. Bild från Vogue.

4. Igår drack jag denna hälsosmoothie. Cashewnötter, ekologisk banan och hallon fick gommen, och kroppen att bli glad. 

5. Just idag borde jag väl fira valborg, men det har aldrig varit min grej. Stå runt en brasa och sjunga vårsånger. Njaeee. Jag jobbar idag istället. Deadline för min modekrönika är om två dagar, så jag ägnar eftermiddagen åt modereseach. 

6. Världens bästa citat. "Gör det idag, eller ångra det imorgon".

7. En dubbel espresso i Brunnsparken. Att fotografera kaffekoppar med kaffe i, blir jag aldrig trött på. 

8. Ett riktigt girly nagellack från O.P.I, hittade jag i nagellackslådan häromdagen. Och visst är det inne med glitter på nageltipparna? Det får bli kvällens beautyproject. 

9. På pressbyrån har de ofta rea på alla världens Vogue. Ibland köper detta olidligt lyxiga magasin som bara belyser crème de la creme inom mode och kultur. Eftersom de nästan bara anlitar världens bästa fotografer, är modesidorna något alldeles extra.