Mar 31, 2012

HAPPY WEEKEND

Ladies and Gentlemen!

Denna helg går i dansens tecken. För sjunde året i rad, arrangerar den brasilianska dansläraren, proffsdansaren och entreprenören Adrana Mendez, denna storslagna salsakongress som lockar salseros världen över. Den hålls alltid på Park Avenue hotel i Göteborg, och stämningen brukar bokstavligen koka. Jag har inte besökt detta event på fem år, därför känns det oerhört kul att besöka det denna helgen. Klockan 21.00 varje kväll hålls det en show med dansare som vunnit VM, eller som på annat sätt tävlat i genren latinsk dans, och igår var inget undantag. Proffsdansare från Mexiko, USA, Norge mm. levererade nummer på mycket hög nivå. Min helg kommer stavas vatten, bachata, salsa och så skall jag praktisera min portugisiska och knaggliga spanska.  Ni får ursäkta att jag har bloggat så sporadiskt, det har inte funnits tid, samt att jag inte haft så mycket lust eller inspiration. Men inspirationen börjar nu att komma tillbaka:-) 
Happy Weekend! Bild: Håkan Rönnblad