Mar 2, 2012

AVKOPPLING MED VÄNNER

Igår började jag och Sofie eftermiddagen, med att kolla in det nya hotellet (Clarion hotel post) på drottningtorget, som den norske, excentriske miljardären Petter Stordalen, har öppnat. OJOJOJ, det var grejer det. För det första var det kanske 100 män där, i åldrarna 50-70 i kostym med guldknappar, pastellslipsar och med matchande servett, som pimplade skotsk whiskey on the rocks i trendiga Kosta Boda glas. Det kändes så osvenskt, så exotiskt och så mycket Las Vegas på något sätt. Det var en enorm guldsoffa i skinn vid baren. Bara en sån sak. Receptionen såg ut att vara i beklädd i swarowskydiamanter. Allt var överdåd, dekadens. Och massor av service. En tjej som var toalettvisare, en kille som hälsade oss välkommen, säkert butlers, betjänter och annat. Så där satt jag och Sofie och pöste i varsin soffa, och kände oss som två välmående Homo Sapiens. Naturligtvis provade vi ut någor i dryckväg också. Piscosour (amaretto och lime), och Sofie tog något fruktigt med mynta. SKÅÅL! Supergoda, men svindyrt. Det får bara bli kaffe på Clarion i fortsättningen. Sen kom Lisa, och vi begav oss till  det s.k minicuba i Göteborg – Caliente Club, på Stigbergstorget. En kokande gryta av olika nationaliteter och åldrar, massor av musik från sydamerikanska kontinenten och hela göteborgshamn som utsikt. Jag, Lisa, Magdalena och Sofie, samt ett stort gäng andra deltagare, sprätte sedan glatt med benen i en klassisk cha cha. LOL! Att gå ut på sådana här ställen är livsbejakande, inspirerande och gör mitt hjärta lite rikare. Mitt huvud kopplar för ett par minuter av, från alla tankar som alltid snurrar. Telefonen är avstängd och jag är fri. 

No comments:

Post a Comment