Mar 5, 2012

DAGENS HURTIGA BILD

Sitter vid mitt köksbord och fingrar på mitt nagellack (inhandlat i Brasilien), samtidigt som jag dricker en kopp kaffe, av kaffebönor från Colombia. I högtalarna strömmar det ut musik från Caribien och framför mig sitter jag och redigerar bilder från Santiago, tagna av en fotograf från Hong Kong. Doftljuset till höger sänder ut essenser av papegojblomma och ökenros. Säkert dofter från regnskogen, vad vet jag? Tänk att jag här, i mitt lilla krypin kan ha en sådan otrolig världsomfattande, global, kosmopolitisk feeeeeeling, så här innan jobbdags. Blir nästan lite hög. Bilden är från Miami Beach, och det är just DÄR, jag känner för att vara just nu. Är blek som ett lik och har säkert en begynnande vårvinterförkylning. Jag kan riktigt se att kvinnan på bilden framför mig snart kommer att springa i sanden, spela beachvolleyboll, leka med sin hund, ta en isglass på eftermiddagen, surfa på vågorna och jogga två mil, barfota i sanden. Visst ser hon ut att vara irriterande hurtig? Undrar om jag någonsin får till en sådan bränna som den damen..Anyway, vad ville jag säga med dessa textrader. Njae, inte mycket mer än att jag försöker väl tappert återskapa något liknande exotiskt och semesterlikt här hemma, med hjälp av doftljus, dator och en keramikkopp från Grekland. Jag överlever vintern med dagdrömmerier helt enkelt..BYE THE WAY, bilden är hämtad från den bästa sommarbloggen jag vet: Beach Tomato. 

No comments:

Post a Comment