Mar 15, 2012

EN BLOGGFÖRÄNDRING?

Bloggen är inte vad den borde vara i dessa dagar, och det har sina orsaker. Jag är förkyld och eländig, plus att jag jobbar, försöker sköta om mina relationer, och hitta rätt+finna balans i vardagen. Är också inne i en liten minibloggkris, då jag tycker att alla andra bloggare skriver bättre, tar bättre bilder, har bättre format, bättre liv, bättre språk, bättre stil. Ja ni vet. Det är ingen måtta på självkritiken. Skriv gärna ett mail till mig (angiface@mail.com) och berätta varför du följer min blogg, och vad du skulle vilja se mer av. Tror kanske också att det är en del av växtprocessen i det här med bloggandet, och i livet överhuvudtaget. För att nå andra tankar, och nå andra nivåer, kanske man måste ibland "bryta igenom skalet och växa". Det var förresten skådespelaren Ben Kingsley som sa det i talkshowen Skavlan för ett par veckor sedan. Uttrycket var så bra att det fastnade i hjärtat, och blev till ett inre mantra. Han berättade också om att när en illusion dör, är det nästan lika smärtsamt som när något levande dör. Oj, visst blev det djupt nu. Men intressant. Hisnande tankar egentligen. Jag kanske borde göra en U-turn och bara skriva om mina tankar, mina psykologiska teorier, mina lifestorys och om konsten att leva här på bloggen? Förra året skrev jag om varför jag valt att lägga den här bloggen på en ytligare nivå. Läs det inlägget här. Så nu mina vänner, i väntan på att jag skall hitta tillbaka till mitt Flow, så skall jag snyta min rinnande näsa, lyssna på meditativ musik, tända rökelse, släcka ned och andas.

No comments:

Post a Comment