Nov 11, 2011

WEEKEND WITH A THOUGHT


Häromdagen kom många minnen tillbaka till mig från den tiden då jag var i Rio de Janeiro, under 6 månader och tjänstgjorde som socialarbetare/engelskalärare/kock mm. på mödrahemmet Abrigo. Jag fick leva och verka i den tuffa, men ofta mycket generösa, verkligheten. Jag har tusentals bilder och en miljon minnesfragment från den tiden. Jag minns att det var så mycket tårar från mödrarna och deras barn, men också så mycket glädje och skratt. Jag skulle kunna skriva tiotusen ord till, kanske en bok och det kommer jag kanske att göra en dag. Gå in på hemsidan om ni vill veta mer. Jag har startat en Facebook page som ni kan gå in på här. Samuel Andersson som också har jobbat på Abrigo, gjorde en film om en av de yngsta mammorna - Rafaela, som jag arbetade och bodde med under min vistelse i rio. Filmen kan ni se här. Ha en härlig helg och glöm inte hur otroligt bra vi har det i Sverige.

1 comment:

  1. Skriv en bok! Sådant hör man aldrig något om...

    ReplyDelete