Nov 30, 2011

TIME FOR THE GENTLEMEN


Jag skriver till 99% om femalefashion, men idag kommer det lite snapshots för herrarna också. Jag gillar gentlemen`s STYLE helt klart. Beror nog på att jag som ung 18-åring, bodde i modelandet Italien, där mode inte bara syns på tjejer, utan är lika synligt på killar. Jag såg, under 8 månader, helt otroligt mycket stiliga italienare på gatan som klädde sig i skräddade byxor och snyggt skurna kavajer mm. Ibland var tom. initialerna, insydda på skjortorna (!). Läs mer i ANGIFACE om gentlemän här.

Mina favoriter i herrmode:

Ord att lägga på minnet:
Skräddat, god kvalitèt, klassiskt och matchning. Inspiration från brittisk tweed och italienskt skrädderi.

Nyckelplagg:
Skjorta av god kvalitet. Gärna Gant, Bruuns Bazaar eller Stenströms.

Mitt val: Färger:
Ljusblått, svart och vitt.

Detaljer:
En ihopvikt servett i kavajfickan är ett stort plus. En överraskande färg på ett oväntat ställe (ex. skor, halsduk). Om man har glasögon: Våga en stark färg. Bilder: StreetFSN