Nov 19, 2011

LÖRDAGSFRÅGESTUND




VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? Oj, ja då gick jag på högstadiet och var en trotsig tonåring. Spelade cello lite motsträvigt. Hade en riktigt stor crush på Leonardo di Caprio som var riktigt stor då, efter filmen Titanic. 

VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jag bodde och jobbade i Stavanger, Norge. Jobbade bara, vad jag kan minnas. Förberedde flytten till Stockholm.

TRE SNACKS DU GILLAR?
Vanliga Estrellachips, Ahlgrens bilar, morotsstavar med vitlöksdipp.

FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Hmmm, väldigt oväntat så kan jag ”You`re getting to be a habit with me” med Frank Sinatra, ”Stockholm i mitt hjärta” med Lasse Berghagen, efter alla somrar med Allsång på Skansen, psalmen ”Bred dina vida vingar”, ”Perfume” med Belo (brasiliansk smörsång jag nog lyssnat på tusen gånger och drömt mig bort) och ”Sommaren är kort” med Tomas Ledin (vem kan inte den?).

FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR?
Investera i en utbildning utomlands (Harvard HA!), välgörenhet (projekt med hjälp till självhjälp), vänner och familj skulle få en slant (och bli bjudna på exempelvis Safari i Kenya) och köpa en stor lägenhet i urban miljö.

TRE DÅLIGA VANOR?
Ibland när jag är hungrig, och inte vill äta ute/inte har tid, dricker jag RedBull, tankspridd (kan lätt glömma plånboken på bussen osv.), är expert på ansikten, men kan ha svårt för namn.

FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Oj vad svårt. Vad gillar jag INTE att göra liksom? Jobba med det jag älskar, som är att skriva, grafisk formgivning, nätverkande och att vara kreativ. Träffa en vän och bara tjööööööta på något mysigt cafè, åka på miniweekends till vänner, ex Anna i Skåne, Emelie i Paris, Maggan i Oslo, Louisa i Stockholm, Malin i Uppsala eller Sofie i Gävle, arrangera ett event/fest/mingel, laga en tre-rätters middag är najs. 

FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Knallröd klänning - ett stort No No, någonting från anno 2005, det är verkligen UTE, krossad sammetsblus, har det någonsin varit hett?, skinnkjol njaeeeee, en tröja där det står ex. Armani på med fet text, för det bara skriker ”köpt i thailand” på sådana loggos-tröjor. Frågorna är gjorda av Linn Asplund på Metromode. Tack för tipset!

No comments:

Post a Comment