Nov 17, 2011

MITT NOVEMBER



1. Skall definitivt gå och prova den hippa djungelsnackisen i Göteborg just nu Hello Monkey. Asiatiskt på Magasingatan. Yeah.

2. Sitter klistrad framför TVn och programmet ”Allt för Sverige”, varje vecka, för att följa amerikanerna som söker efter sina rötter. Det är rörande, spännande och man blir stolt som en tupp över att man bor i Sverige. Är också så befriande med amerikaner som hela tiden gråter framför kameran. Jag får därmed ett tillfälle/forum att också lipa ut över veckans snedsteg.

3. Den 25 November är det zoukweekend i Göteborg. Jag tar på mig dansskorna och skall gå och lära mig lite nya steg och piruetter. Perfekt träning.

4. Skall se den nya filmen ”Vi har en påve”. Tycker det är intressant att se filmer som är från Europa och särskilt Italien. Jag har sett påven, varit i Peterskyrkan fyra gånger och har en speciell relation till Rom, så den här filmen bara måste ses.

5. Ny deadline för ännu en modekrönika. Nu vässar jag pennan för vinterns festmode och skall tipsa om nyårsglittriga stassar.

6. Skall gotta mig i det röda höstmodet, tända doftljus och mysa.
Bilder: Här, här, här och här.