Nov 3, 2011

MITT "RAKA" HÅR


Som ni säkert har märkt så är det rakt hår som gäller för mig just nu (ok, bilden säger ju egentligen burriburr-hår, men men). Borta är den burriga, vilda looken à la Brigitte Bardot (?), nu är det rakt hår som gäller, diciplinerat, välklippt, stylat, städat. Förnyelse känns bra. Iallafall på pappret. För att genomföra förändringen köpte jag en metallborse som alla bättre frisörer har - nu skall det blir förändring.
Har, sedan 18 års-ålder sönderpermanentat och platinablekt håret och frisörerna har alltid skällt ut mig, klagat eller prackat på mig 4 eller 5 dyra produkter för att bli av med det döda i mitt hår. Det frisörerna inte fattar är att hår är DÖTT material från början till slut och det går helt enkelt aldrig och få det levande, eller har ni sett LEVANDE hår? Så jag skiter i experterna och tänker fortsätta massakrera mitt hår, nästa gång blir det rakpermanent. SLUTKLÄMMEN BLIR: Skit i frisörer och kör ert egna race, det har jag alltid gjort och mitt hår är tjockt som hästman och jag får många komplimanger för det, samt känner mig great. Även om det är dött.

3 comments:

  1. Anonymous3/11/11

    Snyggt med rak - och inne. Ute är det ju med lockigt..

    ReplyDelete
  2. amanda5/11/11

    Underbart, Angelica! I just love it!

    ReplyDelete
  3. Anonymous3/1/12

    Grattis till att ha en av de mest sofistikerade bloggar jag kom över på ett tag! Dess otroligt hur mycket du kan ta ifrån något helt enkelt på grund av hur visuellt vacker den är. Youve sätta ihop en bra blogg utrymme bra grafik, video, layout. angiface.blogspot.com är definitivt ett måste-se blogg!

    ReplyDelete