Nov 2, 2011

STADSKÄNSLA


Den här bilden får mig och tänka på stora städer i skymning och dess magiska dragningskraft på mig. Det är oftast oerhört mycket kultur som produceras i större städer, men oftast på en extrem liten yta och den energin kan jag känna på något sätt när man är i en viss stad. Därför får jag FLOW-känslor när jag är vid St. Paul katedralen i London, i Trastevere i Rom eller vid Il Duomo i Milano – lite klyschigt att säga det kanske, men det känns som om ”man är där det händer” och ”vad som helst kan hända”. Jag bodde ett halvår i London och jag lovade mig själv att flytta tillbaka ett tag någon gång. Det är absolut ett mål. Bild: Här

2 comments:

  1. Anna L3/11/11

    Vilken inspirerande text!!! Verkligen..

    ReplyDelete
  2. Åse N.3/11/11

    Verkligen inspirerande ja. Är glad att jag bor i sthlm..

    ReplyDelete