Nov 2, 2011

SLAV UNDER BLOGGEN



Jag går upp på morgonen, gärna en timma tidigare, för att hinna med att scanna minst 30 bloggar från hela världen samt kommentera, dela inlägg och för att få en analys av bloggomvärlden. Sedan kan jag, om jag är tillräckligt motiverad, fotografera, redigera och skriva, förhoppningsvis inspirerande texter i 1-2 timmar någon gång på dygnet.
Låter detta som ett liv - njae, jag börjar bli tveksam. Men samtidigt så är det allt eller inget för mig. Jag kan inte göra detta halvdant. Syrran sa just: Du är slav under din blogg, ta makten tillbaka över den. En sanning med modifikation skulle jag vilja påstå. 20% av inläggen är tidsinställda så lite liv har jag allt kvar. Alltså tänker jag fortsätta blogga helhjärtat, gå upp på morgonen en timma tidigare och från och med idag: Lägga mig en timme senare, med datorn i sängen OCH BLOGGA TILLS JAG DÖR!

1 comment: