Nov 22, 2011

FÖRSTA PUBLICERINGEN



Här är min första krönika och ni hittar den också här:

Högklackat och konfetti

"Nu har den färgsprakande hösten kommit med besked, och innan vi vet ordet av singlar de första snöflingorna ned utanför fönstret. När årstiderna skiftar förändras även våra garderober här uppe i Norden - kläderna ska skydda oss mot den nordiska kölden och regnet, och kanske också uppdateras efter senaste säsong. Modeintresserad är var och en som lägger vikt vid nöjet att piffa till och klä upp sig, och personligen tror jag att alla människor egentligen är potentiella modelejon!

Om du vill uppdatera din nuvarande höstgarderob och få lite klädinspiration, ska jag ge dig några inspirerande tips på vägen. Jag har scannat de största modebloggarna, snurrat runt på NK, gått igenom de största butikskedjorna (H&M, Lindex, MQ, JC, Mango och Zara) och studerat catwalkscenen från modestäderna Milano, Paris och New York samt gått igenom mer än 1000 catwalkbilder - allt för att försöka få en övergripande bild av trendfloran 2011.

Givetvis har jag också varit i Kungälv, och förhört mig om höstens färger hos stans expertis. Catrin, som jobbar på JC i klocktornet, nämner olika nyanser av denim, dressat svart, petrol och corngul. Jessica från MQ talar varmt om rostfärgat, cerise och vinrött à la höstlövspalett och nämner också A-formen som siluett och bonderomantik i rutmönstret. Själv sammanfattar jag höstens trender med följande nyckelord: Monokroma och färgglada prickar, konfettibeströdda festplagg, detaljer med lackat, ljusgrått, burgundy och självlysande knallrosa.

Det finns med andra ord många härliga plagg att ta på sig denna höst, och min handledning kommer hjälpa dig att hitta rätt i den stora trenddjungeln!

Njut av November/Angelica

Höstens modesnackis: Svulstiga designermärket Versace gör en kollektion för H&M som släpps den 17 November.

Att googla: Italienskan Anna Dello Russo, redaktör för Japanska Vogue som har en fantastisk känsla för stil.

Månadens plagg: Knytblusen, min personliga favorit bland överdelar".

2 comments:

  1. Emma Ljung22/11/11

    Jättefin krönika, roligt med lite nytt i KP!

    ReplyDelete
  2. Amanda23/11/11

    Underbart, Angelica! Du är så söt!

    ReplyDelete