Nov 21, 2011

INSPIRERANDE MÖTE




Idag träffade jag smyckesdesignern Magdalena Johne, på trevliga cafèt Bar Italia. Henne råkade jag träffa på ett vernissage i Oktober, och vi klickade direkt. Vi kommer att samarbeta så småningom. Har kommit fram till att det är STOR skillnad att träffa kreatörer i verkligheten än att läsa om dem. Det är som natt/dag, sol/måne, svart/vitt..ja ni fattar grejen. När jag träffar människor som kämpar och brinner för någonting, känner jag att jag får lite bränsle för min egna kreativa resa. Lite av den glöd som kreatörerna har, få jag också ta del av och det blir en positiv spiral, för båda parter. Det är stor skillnad att få inspiration framför en skärm, och få det i verkligheten. Har kommit in i en period, då jag är lite av en datanörd. Tror mig hitta inspiration, enbart från bloggare och tidningshemsidor. FEL. Mål: Skall bort från datorn, mer ut i verkligheten. Gå ut på promenad, studera människor. Gatuliv/cafèer/naturen/var som helst, där människor samlas=levande människor, ett flöde. Datorn=för många timmar kan nog bli mer stagnerande än uppbyggande. Jag skall helt enkelt ha fler dagar som denna.

2 comments:

  1. Tina Karlsson21/11/11

    Verkligen inspirerande, skall kolla in hennes hemsida..

    ReplyDelete
  2. Amanda23/11/11

    Så sant som det är sagt, det där med att man lätt fastnar framför datorn... Kul med framtida samarbete!

    ReplyDelete