Sep 10, 2012

TRÖTT MEN INSPIRERAD


Dagens feeling: Är oförklarligt trött. Vet inte vad det är. Jag rör på mig minimalt, och det beror nog på det. Normalt sett går jag omkring mycket mer, men som student sitter jag som en hösäck, mest hela dagen. Jag saknar också salsa, och bachata. Har inte dansat på många veckor. När jag åker till Göteborg, den 27 September (för tentaplugg), har jag bokat in två dagars salsa, samt ett passa zumba och ett pass NIA. Tänkte också utnyttja mitt presentkort på SPA, för att komma i kontakt med kroppen igen. Ångbad, bastu, och ansiktsbehandling kommer göra susen för kropp och själ. 

När det kommer till framtidsplanering, visioner, och drömmar så är däremot hjärnan på topp. Jag funderar, och drömmer som aldrig förr. Jag har lovat mig själv en sak: Jag skall ta alla fantastiska chanser som någonsin ges, här på Karlstads universitet. Om man bara är vaken, så upptäcker man hur mycket som är subventionerat (billigare), och det görs reklam för alla möjliga aktiviteter på anslagstavlan - - och eftersom det är riktat till studenter så är det anpassat för en magrare plånbok. Riktigt bra. 

En grej som jag fick reda på idag är att vi har 15 HP mediepraktik. Fantastiska nyheter! Det betyder att jag får praktisera var jag vill (så länge det är kopplat till min utbildning), och CSN stöttar mig ekonomiskt i 15 veckor. Jag gick till studentexpeditionen och kollade var andra hade praktiserat, förra året, och de har gjort praktiker på bland annat TV4, PR-byråer, och olika pressavdelningar. Sen kom jag till den delen i pärmen där de studenterna som hade gjort internationell praktik, hade sina papper. Och då började adrenalinet pumpa i kroppen. Det finns folk som gjort internship hos Stella McCartney, och Dolce&Gabbana i New York (!). YEAH!!!! Vilken dröm. Genast tog jag personernas kontaktuppgifter, och har nu kontaktat dem på facebook. Det är precis det som jag skulle vilja göra, och här ser jag en möjlighet! 

Idag hade jag möte med studievägledaren Christina, och jag fick massor av intressant info, inspiration, och nya planer. Jag pratade naturligtvis om utlandsstudier. Man måste vara ute i riktigt god tid för att komma med, och jag skall på informationsmöte den 4:e Oktober. Christina gjorde bra reklam för ett universitet som ligger i Toronto, och jag har kollat upp det på nätet. Fördelarna med just det universitetet är att jag har hört andra studenter på KAU, som varit nöjda. Christina har själv varit där på besök, och hon gillade det, och de har stora variationer av kurser när det kommer till media, bla medieproduktion, journalistik, och kulturkommunikation. Sen ligger universitetet i Toronto, som har runt 5 miljoner invånare (alltså storstadsregionen), och en mer urban miljö i Kanada är svårt att hitta. MEN. Man skall aldrig ta ut en seger i förskott. För att nå målet att bli utlandsstudent krävs det plugg, plugg och p.l.u.g.g. Samt engagemang vid sidan av studierna. Så egentligen borde jag inte blogga, utan sätta igång att läsa med en gång. Och nu fick jag eld i baken av mitt eget skrivande, så jag skall sätta mig vid böckerna bums. Får se hur länge jag orkar (Gääääsp)! 

Kram på er! 


No comments:

Post a Comment