Sep 25, 2012

JOBB PÅ ITALIENARE


NYTT JOBB

Breaking News! Nu har jag fått ett jobb på Italienaren Fontana di Trevi, mitt i city, vilket betyder att jag nu har tre jobb plus andra uppdrag. Jobben nu är Kungälvs-Posten, NWT, och nu Fontana di Trevi (!) PLUS att jag skriver för Karlstads studenttidning, är redaktör för ANGIFACE, skall göra frilansuppdrag i utbyte (mer info kommer) mot PR, och skall driva modeblogg på NWT, vara studentambassadör och plugga heltid. Det som INTE kommer hinnas med är träning och pojkvän (har ju ingen, så ingen skada skedd). Men jag frågar mig ändå; Hur skall jag hinna med allt? Ni som följer mig får se. 

ALLTSÅ. Det ett tag sedan jag var i restaurangbranschen, och därför var jag lite smånervös när jag provjobbade igår. Som tur var, så verkade kunskaperna finnas kvar i ryggmärgen, och jag gjorde inte allt för många fel, utan verkade vara en tillgång för restaurangen. Detta resulterade i att jag också jobbar idag. Det som jag tycker är roligt i servitrisjobbet, är att man försvinner in i en annan värld några timmar. Det är en värld där det händer mycket. Folk från alla håll springer in och ut (action), och det är väldigt socialt, vilket jag gillar. Sen är det kontinentalt och internationellt. Jag jobbade med folk från Kroatien och Spanien igår, vilket är extra roligt. I pausen fick jag smaka på kocken Santiago`s fantastiska kyckling från Malaga. Bara en sådan sak. Jag hoppas jag kommer trivas, men magkänslan säger mig att det är ett bra ställe. 


1 comment:

  1. Anonymous26/9/12

    I wish I knew а woman liκe Βarbie back whеn I ωas
    wе werе уoung. I meаn hоω awesome might іt arе actually to acquire a gаmeг lіke mysеlf playіng hіs Хbοx wind uр јuѕt аs being a nοгmal child.
    Sorrу that ωаѕ a tangent,
    уour pοsting "JOBB P� ITALIENARE" actually was ѕupеr helрful аnd
    it has chаnged the corгect way I wіll for gooԁ plаy viԁeо games.
    Also visit my web site - Juegode Barbie

    ReplyDelete