Sep 7, 2012

HAPPY WEEKEND


Godmorgon folket! 

Idag är det fredag, och det är stor studentfest på nöjesfabriken i Karlstad ikväll, med Svenska björnstammen som underhållning (ni vet de som sjunger "Vart jag mig i världen vänder.."). Jag gillar kontraster i livet. Att ena dagen gå omkring i mysbyxor, otvättat hår, och äta ägg med nudlar, för att sedan nästa dag ha på mig höga klackar, läppstift från chanel, och ett glas cava i handen. Om det finns en fest inbokad i agendan, då jag får svida om till klackar, glitter och god doft, så kan jag gå omkring som en slacker (lodis) hela veckan lång, och tycka det är urmysigt. I nästan två veckor har jag varit präktiga Angelica. Jag har läst mina sidor i studentlitteraturen, jag har gått på alla lektioner, alla seminarium, gjort matlåda för ekonomins skull, tom.tränat på träningsmaskinen som står i min fasters sovrum. Helt enkelt gjort det jag skall. Innan förvandlingen skall jag ha grupparbete i skolan, men ikväll skall det bli skönt att byta mundering till en glammigare version av mig själv. Jag skall sätta på skön brazilhouse i högtalarna, ta ett glas martini, och svida om till glamstassen. Sen bär det av till Frida på förfest. Thank god it`s friday! Foto: Här

Today it`s Friday, and it's a big student party at Nöjesfabriken in Karlstad, with the Swedish band; Björnstammen, as entertainment. I like contrasts in life. That one day walking around in ugly pants, unwashed hair, and eat egg noodles, and then the next day, wear high heels, lipstick from Chanel, and have a glass of cava in my hand. That`s nice. If there's a party scheduled in my agenda, when I can use my heels, some glitter and a good fragrance, I can walk around like a slacker (bum) all week long, and think it's really cozy. For almost two weeks, I have been the perfect version of myself. I have read my pages in the student literature, I have gone to all classes, all seminars, I have been doing lunch boxes made ​​for economy's sake, even done exercise on the machine in my aunt's bedroom. Simply done everything I`m supposed to do. So now comes my reward. Before the transformation tonight, I have a group project in school, but then it will be nice to change the uniform to a more glamorous version of myself. I will put on brazil house in the speakers and take a glass of martini and then say; Thank god it`s friday! Photo: Here



2 comments: