Sep 21, 2012

HAPPY WEEKEND


Fredagsmys framför datorn

Härlig bild va!? Det var röda mattan, vid universitetet idag, pga akademisk högtid i aulan. Det betyder att nya doktorander och professorer installeras. Tongivande talare inom akademin håller tal, det är körsång och mingel. Tyvärr hann jag inte gå pga grupparbete, men skall gå nästa gång. Min fredag då? Har nu suttit här vid datorn i exakt 7 timmar (!) 

Först var jag på möte hos Daniel på NWT-redaktionen, och där fick jag en genomgång av min blogg som kommer drivas via wordpress. Sen var det grupparbete i skolan, och sedan direkt hem. Väl hemma åt jag chili con carne, och sedan satte jag igång med min nya blogg, "Mode med Angelica Hellgren" Jag har filat på bilder jag skall publicera, kikat på hösttrender som jag skall presentera, och kollat in de andra NWT-bloggarna hur de lägger upp sina inlägg. Det är massor av jobb, och plugget blir lidande. Får ta igen det imorgon. Känns iallafall jätte roligt att det är någonting sånt här som jag kommer jobba med i framtiden. Inget jag gör på fritiden, som har med bloggande, text, foto och sociala medier att göra, känns förgäves, utan snarare känns det som att jag tar ännu ett steg närmare mitt digitala entreprenörsskap. 

Outfit: Tunika/JC. Kjol/Zara. Boots/Bally, Jacka/Panos Emporio


No comments:

Post a Comment