Dec 6, 2011

VECKANS BLOGGARE: ELAINE EKSVÄRD

Jag är ett hängivet fan av Elaine Eksvärds blogg: "Snacka snyggt". Det är en blogg som är personlig, intelligent och varm. Elaine gick på Södertörns högskola, för flera år sedan, precis som jag, och hon är lite av en ikon där faktiskt. Idag är hon ganska känd och jobbar bland annat på SVT och så har hon skrivit tre böcker. Hon är så utlämnande, ärlig, och intelligent så bloggen är nästan beroendeframkallande. Hon publicerade igår sin livsdikt, som hon skrev innan hon gifte sig.

Här är några rader ur den:

"Dörrar öppnades och uppmuntrande människor gick längs min vandring, vissa försökte trycka ner mig, ja det var en salig blandning,”Du är dina relationer” sa någon och jag såg mig runtomkring, alla var inte sanna så mitt förnuft/ängel/inre röst sa ”skynda spring”, Jag sprang mot nya destinationer, och ibland hamnade jag på dystra stationer, Jag gick nästan ensam ett tag med slitna sömmar, med det var helt ok för jag hade sikte på mina drömmar..." -Elaine Eksvärd

Ett annat stycke, längre ner i dikten är ännu mer vacker:

”Sök inte kärleken, väck den inte förrän den själv vill, gå dina drömmars stig och kärleken ska gå dig till mötes”.

Jag rekommenderar verkligen den här bloggen.

No comments:

Post a Comment