Dec 7, 2011

JULINSPIRATION FRÅN MR BAZAAR


Fick sån inspiration när jag såg min bloggkollega Mr Bazaars, (Will) julcollage. Det är precis sådana här detaljer som gör December så annorlunda mot andra månader.

1. Julkalender. Trots att jag inte haft det i år, vet jag hur kul det är att öppna en lucka varje dag, utan att veta vad som döljer sig bakom. Tror absolut jag skall skaffa mig en chokladkalender nästa år. Eller kanske i år.

2. Fina serviser. Denna är tydligen från Frankrike. Matnörd som jag är tycker jag maten förhöjs eller förstärks med ett fint porslin.

3. Michael Bublè har gjort en fin julskiva, som går på repeat här på spotify. Om du gillar jazzigt, sensuellt, New York eller Frank Sinatra är den här skivan perfekt som 2011s julmusikskiva. Den fick tummen upp igår, i Metros recensioner för julskivor, och när han var hos Skavlan för ett par veckor sedan, gjorde han social succè.

4. Appletartar. Med kanel. Mmmm. Behöver jag säga något mer. December är sockrets och desserternas månad. Äpplena är ljuvliga. Perfekt syrliga också. Då är det läge att göra frasig tartar med vaniljglass eller tjock vaniljsås.

5. Julkonst. Riktigt så juligt ambitiöst behöver man kanske inte vara, att man investerar i nya tavlor för att det är December. Men håll med om att de moderna canvasmotiven från Mr. Bazaar är ganska coola. En bra julklapp om inte annat.

No comments:

Post a Comment